Testujemy Solarisa Urbino 12

W dniu 26 października br. rozpoczęliśmy dwutygodniowe testy trzeciego autobusu hybrydowego – po MANie oraz Volvo przyszedł czas na Solarisa Urbino 12 IV Hybrid.

Jest to 12-metrowy autobus hybrydowy firmy Solaris Bus & Coach S.A. z Bolechowa koło Poznania. Testowany Solaris to najnowszy, niskopodłogowy model IV generacji, spełniający normy ekologiczne Euro 6. W pojeździe zastosowano równoległy system hybrydowy, który w maksymalny sposób wykorzystuje moc silnika elektrycznego i ogranicza do minimum pracę silnika spalinowego. Dzięki temu autobus ten jest przyjazny dla środowiska. Pierwsze modele Solarisa Urbino 12 można było zobaczyć na ulicach Monachium, Grudziądza i Wejcherowa. W  2018 r. pojazd przeszedł motoryzacyjny ,,facelifting” i w odnowionej wersji został zaprezentowany podczas targów Transexpo
w Kielcach.

Autobus wyposażony jest w liczne udogodnienia dla pasażerów i kierowcy. Wyróżnia się przede wszystkim nowoczesnym designem. Kształt przedniej szyby zapewnia lepszą widoczność z kabiny kierowcy, a zastosowane wyprofilowanie przedniej ściany i górnych osłon przy dachu poprawia aerodynamikę pojazdu. Poza tym autobus wyposażony jest w ładowarki USB i oświetlenie LED. Układ napędowy Solarisa Urbino 12 Hybrid jest sterowany automatycznie – komputer sam decyduje kiedy wykorzystać silnik spalinowy lub elektryczny, a kierowca może skupić się tylko na drodze. W pojeździe zastosowano automatyczny system ,,Stop-and-Go”, który całkowicie wyłącza silnik spalinowy podczas postoju oraz umożliwia bezemisyjne ruszanie. Autobus przystosowany jest do przewozu 100 pasażerów. Rozmieszczenie
i konstrukcja poręczy umożliwiają swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim lub dziecięcym, a stanowisko dla osób niepełnosprawnych wyposażone jest w biodrowy pas bezpieczeństwa.

– Chcemy, aby tak jak poprzednio, mieszkańcy i kierowcy mogli wyrazić swoją opinię o tym autobusie. Nam zależy na tym, by testy wykazały spalanie oleju napędowego poniżej 30 litrów na 100 kilometrów. – informuje Jarosław Kateusz, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji.

Możliwość przetestowania tak nowoczesnych pojazdów komunikacji miejskiej to dla Spółki doskonała okazja do tego, aby zapoznać się
z najnowszymi osiągnięciami technicznymi w branży motoryzacyjnej. Testowanie Solarisa Urbino 12 IV Hybrid potrwa przynajmniej
do 9 listopada br.

Najbliższe dwa lata to dla MZK Sp. z o. o. intensywny czas i liczne działania na rzecz rozwoju transportu publicznego, w tym przede wszystkim poprawy komfortu podróżowania naszych pasażerów.

Gmina Ostrowiec Świętokrzyski na realizację obydwu etapów projektu „Ekologiczny transport miejski w  Ostrowcu Świętokrzyskim” przeznaczy ponad 47 mln zł.